استفاده از آجیل در دسرها و شیرینی‌های مدرن + رسپی شیرینی عسلی و گرانولا بار

استفاده از اجیل در دسرها

تو دنیای شیرینی‌پزی و دسرهای مدرن استفاده از مواد طبیعی و مغذی به یکی از روندهای محبوب تبدیل شده. یکی از این مواد پرطرفدار، آجیل‌ها هستند که به دلیل طعم غنی و فواید بی‌شمارشون مورد توجه قرار گرفته‌اند. آجیل‌ها، علاوه‌بر افزودن طعم و بافتی خاص به دسرها، سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها و چربی سالم هستند که تاثیرات مثبت فراوانی بر سلامتی دارند. به خاطر همین تو این مقاله تصمیم داریم در مورد تاثیر استفاده از آجیل تو دسرها و شیرینی‌های مدرنی مثل شیرینی سوهان عسلی و گرانولا بار براتون بگیم.

استفاده از اجیل در دسرها و شیرینی

چطوری با آجیل و خشکبار شیرینی عسلی و گرانولا بار درست کنم؟

شیرینی عسلی با آجیل یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌های قنادی‌هاست که طرفدار زیادی هم داره. این رو میشه جز دسرهای مدرن هم سرو کرد اما چون یکم سفتی داره بیشتر با چایی می‌چسبه. این شیرینی، با بهره‌گیری از شیرینی طبیعی عسل و مزه خاص و کرانچی آجیل‌ها، طعم لذیذ و منحصر به فردی داره. عسل، به عنوان یه شیرین کننده طبیعی، نه تنها طعم خوشایندی به شیرینی میده، بلکه دارای خواص آنتی‌باکتریال و آنتی‌اکسیدانی هستش.

طرز تهیه شیرینی عسلی با آجیل

مواد لازم:

آجیل مخلوط (بادام، بادام هندی، فندق، گردو و پسته): 2 فنجان

عسل: 1فنجان

شکر قهوه‌ای: 2/1 فنجان

کره: 4/1 فنجان

وانیل: 1 قاشق چایخوری

نمک: 4/1 قاشق چایخوری

روش تهیه:

آماده‌سازی آجیل‌ها:

آجیل را به صورت درشت خرد کنید. البته ممکنه فقط دلتون بخواد یه نوع آجیل مثلا فقط بدام هندی بزنید.

اگه آجیل‌هاتون خام هستند، بهتره اونا رو تو فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 10 دقیقه بو بدید تا عطر و طعمشون بیشتر بشه.

تهیه مخلوط عسلی:

تو یه قابلمه، عسل، شکر قهوه‌ای و کره رو با هم مخلوط کنید. قابلمه رو روی حرارت متوسط بذارید و مواد رو به آرومی هم بزنید تا شکر کاملا حل بشه و مخلوط به خوش بیاد.

حالا حرارت رو کم کنید و مخلوط رو 5 دقیقه بجوشونید تا کمی غلیظ بشه.

ترکیب کردن مواد:

آجیل‌های بو داده را به مخلوط عسلی اضافه کرده خوب هم بزنید تا تمام آجیل‌ها با مخلوط عسلی پوشیده شوند.

پخت شیرینی:

یک سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. مخلوط آماده شده رو می‌تونید با قاشق به صورت دایره دایره روی سینی بریزید یا تمام مواد رو یکجا ریخته و روش رو صاف کنید.

سینی رو تو فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار بدید تا شیرینی‌ها طلایی و خوش‌رنگ بشه.

برش و سرو:

بعد از خارج کردن سینی از فر، اجازه بدید شیرینی کاملا خنک بشه. بعدش اون رو با قطعات مربعی یا مستطیلی برش بدید و سرو کنید.

استفاده از اجیل در دسرها

طرز تهیه گرانولا بار با آجیل و خشکبار

مواد لازم:

جو دوسر پرک: 3فنجان

آجیل مورد نظرتون (میتونه مخلوطی از چند آجیل باشه): 1 فنجان

خشکبار مخلوط (کشمش، زردآلو خشک و کرنبری یا هر چیزی که خودتون دوست دارید): 1 فنجان

عسل: 2/1 فنجان

کره بادام‌زمینی یا بادام: 2/1 فنجان (استفاده از کره هر آجیلی اینجا سلیقه‌ای هست)

روغن نارگیل: 4/1 فنجان (اگه روغن‌های دیگه‌ای مثل روغن بادام، فندق یا زیتون دوست دارید می‌تونید جایگزین کنید. اما یادتون نره که این روغن‌ها باید فرابکر باشند)

عصاره وانیل: 1 قاشق چایخوری

نمک: 4/1 قاشق چایخوری

روش تهیه مخلوط عسلی:

تو یه قابلمه کوچیک، عسل، کره بادام زمینی و روغن نارگیل رو با هم مخلوط کنید. قابلمه رو روی حرارت کم قرار بدید و مواد رو به آرومی هم بزنید تا همه چیز کاملا ذوب و مخلوط بشه. حالا عصاره وانیل و نمک رو به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

ترکیب کردن مواد:

تو یه کاسه بزرگ، جو دوسر بو داده، آجیل‌های خرد شده و خشکبار رو با هم مخلوط کنید. مخلوط عسلی رو به کاسه اضافه کرده خوب هم بزنید تا تمام مواد به هم بچسبند.

فشرده کردن مخلوط:

یک سینی فر رو یا کاغذ روغنی بپوشونید. مخلوط رو روی سینی پهن کرده و با یک قاشق یا کفگیر اون رو محکم فشار بدید تا به خوبی فشرده بشه.

سرد کردن و برش:

شیرینی رو به مدت حداقل یه ساعت تو یخچال بذارید تا سفت بشه. بعد از خنک شدن، به هر شکلی که دوست دارید برش بدید و سرو کنید.

با این روش‌ها، استفاده از خشکبار در قنادی و آجیل در دسرها به صورت سالم به کار میره. اگه برای خرید شکر قهوه‌ای یا سایر مواد لازم دوست دارید خرید اینترنتی رو تجربه کنید، همین حالا تو سایت دلاتین تمام مواد اولیه این دو تا رسپی رو سفارش بده و دم در خونتون تحویل بگیر.

نکات مهم

در مورد تاثیر استفاده از آجیل در دسرها یا شیرینی‌های مدرن باید بدونید که هر چقدر آجیل تازه‌تر باشه اولا طعم شیرینی یا دسرتون خیلی بهتر میشه و از طرفی هم از نظر سلامتی برای بدن بهتره. این مورد برای خشکبار هم صادقه. اگه نمی‌دونید چطوری تازگی آجیل و خشکبار قنادی رو تشخیص بدید، پیشنهاد می‌کنیم به مقاله ما در همین زمینه با نام ” چرا انتخاب آجیل و خشکبار با کیفیت برای استفاده در قنادی مهم است؟

” مراجعه کنید.

استفاده از اجیل در دسرها

تاثیرات استفاده از آجیل تازه در دسرها

استفاده از آجیل در دسرها هم می‌تونه خیلی دسر شما رو خوشمزه و مقوی کنه به شرطی که از آجیل درجه یک تازه استفاده کنید. دسرهای مدرن بیشتر با رنگ و اسانس‌های مختلف درست میشن. اما قدیم‌ترها مثلا شله زرد توش کلی بادوم داشت و روشم که با پودر پسته و دارچین تزئین می‌کردن. یا مسقطی یه دسر خیلی خوشمزه بود که برای روش از آجیل استفاده می‌شد.

قدیمیا خیلی بهتر از ما می‌دونستند که طبع برنج سرده و برای همینم روی شله زرد، دارچین و آجیل می‌دادند. پس یکی از تاثیرات آجیل و خشکبار تو دسر می‌تونه همین باشه که به هضم غذا خیلی کمک میکنه و اگه سردی خورده باشید، مزاجتون رو متعادل میکنه.

از طرفی استفاده از آجیل رو دسر خیلی مجلسی و اعیانی دیده میشه.

استفاده از خشکبار در قنادی مثل شیرینی کشمشی، کیک یزدی، کیک کران بری یا بقیه شیرنی‌ها و کیک‌های دیگه رایجه که باعث خوشمزگی و مفید شدن اون کیک و شیرینی برای بدن میشه. در ضمن وقتی از آجیل یا خشکبار تازه برای درست کردن دسر یا شیرینی و کیک استفاده بشه، دیگه لازم نیست از اسانس‌های مصنوعی هم استفاده کنند چون اون خشکبار یا آجیل خودش عطر و طعم بی‌نظیری به کار میده که هم طبیعیه هم سالم.

کلام آخر

ممنون که تا این قسمت از مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از رسپی‌های درج شده تو این مقاله استفاده کنید و لذتشو ببرید. اگه دوست دارید، استفاده از آجیل در دسر رو تجربه کنید، بهترین آجیل قنادی رو می‌تونید از همین‌جا سفارش بدید و هر کجای ایران که هستید، تحویل بگیرید. تیم دلاتین، یکی از تخصصی‌ترین سایت‌ها در زمینه فروش تمام لوازم و تجهیزات قنادی هستش که در کنار اون بهترین و باکیفت‌ترین آجیل و خشکبار رو هم برای شما فراهم کرده که با بهترین قیمت ممکنه می‌تونید همین الان سفارش بدید.

elahejahanbakhsh
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *