راهنمای انتخاب شکلات مناسب قنادی| چه نوع شکلاتی را برای قنادی انتخاب کنیم؟

انواع شکلات قنادی برای استفاده در انواع شیرینی و دسر وجود داره که شاید نام چند نمونه از آن‌ها مانند شکلات تلخ یا سفید را شنیده باشید. با استفاده از انواع مختلف شکلات قنادی، می‌تونید انواع محصولات قنادی رو با طعم و ظاهری خاص و خوشمزه بپزید. شکلات قنادی معمولا شامل، شکلات‌هایی با درصد کاکائو بالا و طراحی‌های متنوع هستند که به کمک اون‌ها میشه آثار هنری شگفت‌انگیزی ساخت. استفاده از شکلات با درصد کاکائو بالا مثل شکلات تلخ، می‌تونه طعم‌های متنوع‌تری به انواع تارت، کوکی یا کیک بده. همینطور که شکلات شیری طعم ملایم و لذیذ رو برای لذت بردن از مهمانی و جشن ایجاد می‌کنه. پس با هم بریم تا در راهنمای انتخاب شکلات مناسب قنادی ببینیم کجا از کدوم نوع شکلات باید استفاده بشه.

شکلات قنادی

راهنمای انتخاب نوع شکلات مناسب قنادی

هنگام انتخاب نوع شکلات برای قنادی، چند نکته مهم وجود داره که باید در نظر گرفته بشه تا دسرها و شیرینی‌هایی با طعم و بافت مطلوب بپزید. در ادامه چند راهنمایی برای انتخاب نوع شکلات مناسب قنادی آوردیم:

  1. درصد کاکائو

انتخاب شکلات با درصد کاکائو مطلوب برای طعم دسرها بسیار مهمه. شکلات‌های با درصد کاکائو بالا، مانند شکلات تلخ برای طعم غنی و عمیق بسیار مناسبه، در حالی که شکلات قنادی با درصد کاکائو کم مثل شکلات سفید برای طعم ملایم و شیرین بیشتر استفاده میشه.

  1. کیفیت

انتخاب شکلات با کیفیت بالا از نظر محتوای کاکائو، طعم و بافت بسیار مهم هستش. برای دسر و شیرینی، بهتره از شکلات قنادی با کیفیت بالا و بدون مواد افزودنی استفاده بشه تا طعم و بافت کار بهترین باشه.

  1. نوع شکلات

شکلات‌های تلخ، شکلات‌های شیری یا سفید و شکلات‌های ترکیبی از جمله نوع‌های مختلفی از شکلات هستند که می‌تونند برای دسرها شیرینی‌ها استفاده بشند. هر نوع شکلات، دارای طعم و خواص خاصی هست که بر اساس سلیقه و رسپی اصلی میشه انتخاب و استفاده بشند.

  1. شکلات قنادی

برخی از شکلات‌ها به طور خاصی برای قنادی‌ها تولید میشند که شامل شکلات سفید تخته‌ای بزرگ با بافت مناسب برای ذوب کردن و شکل‌دهی به شکل‌های مختلف می‌شند. این نوع شکلات‌ها به دلیل بزرگی مقرون به صرفه بوده و می‌تونید اون‌ها رو از لوازم قنادی فروشی‌ها تهیه کنید.

توجه به این چند مورد در شناخت شما روی انواع شکلات مهم هستش. اما سوال اینجاست که آیا نمیشه برحسب سلیقه از انواع شکلات تو کار استفاده کرد؟ باید بگیم که هنر قنادی واقعا بسیار گسترده و خلاقانه هستش شما می‌تونید بر حسب سلیقه و ذائقه خود و مهمانانتون نوع شکلات رو تغییر بدید.

انواع شکلات قنادی

تفاوت شکلات برای پخت و شکلات‌های دیگر

تفاوت اصلی بین شکلات برای پخت و شکلات‌های دیگر را در زیر بخوانید:

  • ترکیبات و محتوای آن

شکلات برای پخت عموما دارای درصد بالایی از کاکائو هستش. این معمولا شکلات مناسبی برای قنادی هستش چون فرقی نمی‌کنه که شکلات تلخ یا شیری باشه، اون طعم غنی و اصیل شکلات رو داره و به کارتون خوشمزگی مضاعفی می‌بخشه.

  • بافت و ذوب‌پذیری

شکلات قنادی مناسب برای پخت رو میشه در دمای بالا ذوب کرد بدون اینکه خیلی نگران سوختنش شد. این نوع شکلات تو فرآیند پخت خیلی خوب با سایر مواد ترکیب شده و پخته می‌شند. پس اگه قراره شیرینی یا دسری درست کنید که مرحله پخت نداره، بهتره سراغ این نوع شکلات نرید.

  • طعم و تجربه مصرف

شکلات‌های برای پخت معمولا به عنوان یکی از عناصر اصلی دسرها و شیرینی‌ها استفاده می‌شند و طعمشون به سایر ترکیبات دسر یا شیرین شما بستگی داره. در حالی که شکلات‌های مناسب برای مصرف خام به عنوان یه خوراکی مستقل و برای لذت بردن به طور جداگانه مورد استفاده قرار می‌گیرند و تجربه مصرف آن‌ها بیشتر به عنوان یه لذت خوراکی هستش.

به طور کلی، تفاوت اصلی بین شکلات‌ برای پخت و شکلات معمولی خام، در محتوای کاکائو، بافت و ذوب‌پذیری و تجربه مصرف اون هست. برای پخت دسرها و شیرینی‌ها، شکلات قنادی رو انتخاب کنید که بافت خوبی داشته و درونش اسانس یا رگه‌هایی از یک طعم دیگه مثل توت‌فرنگی و قهوه نداشته باشه چون موقع ذوب طعم‌ها قاطی هم شده و جالب نمی‌شند. اگه دوست دارید دسر یا شیرینی شما طعم شکلات میوه‌ای بده، پس از همون اول شکلات با اسانس مورد نظرتون رو انتخاب کنید.

شکلات قنادی

انواع شکلات قنادی را در چه نوع شیرینی یا دسری می‌توان استفاده کرد؟

انواع شکلات قنادی را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین عناصر در بسیاری از رسپی‌های شیرینی، کیک، دسر و سایر محصولات قنادی استفاده کرد. این می‌تواند موجب افزایش تنوع در طعم و لذت تولیدات قنادی شود. در زیر، چند نمونه از شیرینی‌ها و دسرهایی که می‌تونید از شکلات قنادی برای درست کردنشون استفاده کنید رو مرور می‌کنیم:

کیک‌ها و کاپ کیک‌ها:

شکلات قنادی رو می‌تونید برای تهیه انواع کیک و کاپ کیک استفاده کنید. انواع شکلات رو میشه برای درست کردن انواع کیک استفاده کرد. اگه دوست دارید کیکتون کلا شکلاتی باشه پس با توجه به دستورالعمل اون باید مقدار مناسبی شکلات یا پودر کاکائو رو با موادتون مخلوط کنید. یادتون باشه که استفاده از شکلات به صورت تکه تکه تو مواد خام باعث میشه بعد پخت بافت کیکتون به نوعی مرمری طور بشه که این خودش میتونه خیلی شیک و جالب باشه.

بیسکوییت‌ها و کوکی‌های:

ریختن شکلات قنادی تو ترکیب بیسکوییت معمولا در حالت ذوب شده انجام میشه که یه خمیر یکدست بدست بیاد. اما چون کره زیادی تو ترکیبات بیسکوییت به کار میره، مواظب باشید غلظت شکلات ذوب شدتون کم نباشه که ته نشین بشه و رو کاغذ روغنی کف سینی فر بسوزه.

تارت‌ها و پای‌های شکلاتی:

یکی از خوشمزه‌ترین محصولات قنادی تارت و پای هستش که نوع شکلاتی اون معمولا با تکه‌های میوه همراهه. پس میشه از انواع شکلات قنادی مثل نوع تلخ، شیری یا سفید برای این کار استفاده کرد.

ترافل‌ها و موس‌ها:

اگه قراره برای مهمونی یا دورهمی ترافل یا موس به عنوان دسر درست کنید، استفاده از شکلات تلخ کمی ریسکش بالاست. چون ممکنه با ذائقه همه مناسب نباشه. بخصوص بچه‌ها اغلب از این طعم استقبال نمی‌کنند پس چطوره از شکلات شیری یا سفید استفاده کنید.

برای تزیین دسر یا شیرینی می‌تونید انواع روش خرد کردن، رسم الگو، استفاده از ترکیبات مختلف مثل شکلات ذوب شده با میوه، خامه یا بیسکوییت، استفاده از قیف مخصوص قنادی برای فرم دادن به شکلات غلیظ و البته درست کردن انواع نوار، قلب، گل به کمک قالب‌ سیلیکونی رو امتحان کنید.

بهترین شکلات قنادی

کلام آخر

متشکریم که تا آخر مقاله شکلاتی پیش ما موندید امیدواریم این راهنمای انتخاب شکلات مناسب قنادی براتون مفید بوده باشه. در پایان، اگه دوست دارید بهترین شکلات قنادی‌ها رو یا شکلات تخته‌ای کیبوردی بخرید یا نیاز به لوازم قنادی با کیفیت دارید، خوب جایی اومدید چون ما تو سایت دلاتین فروش هم داریم. در ضمن برای علاقه‌مندان به مقالاتی با موضوع شکلات، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” بهترین نکات برای نگهداری شکلات و استفاده بهینه از آن در قنادی” رو از دست ندید.

elahejahanbakhsh
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *